Zakon o prostovoljstvu daje formalno potrditev tradiciji prostovoljstva, ki je v slovenskem športu temelj delovanja, zato v splošnem pogledu spremembo zakona podpiramo. V prvih štirih letih veljavnosti zakona so se pokazale nekatere pomanjkljivosti in možne boljše rešitve. Nesorazmerje je predvsem med obsegom administracije, ki jo prostovoljskim organizacijam nalaga zakon z vodenjem evidence o prostovoljstvu in spodbudami za organizacije, ki se vključijo v t.i. organizirano prostovoljstvo. Predlog zakona nekatere manjše poenostavitve vodenja evidenc sicer prinaša, ne posega pa na področje spodbud za prostovoljske organizacije. Zato v okviru javne razprave predlagamo:
- Večje spoštovanje določb o priznanju prostovoljskega dela kot lastnega vložka na javnih razpisih. Takšna določba je že v veljavnem zakonu, vendar s strani nosilcev razpisa v večini primerov spregledana.
- Na javnih razpisih na področjih, kjer delujejo prostovoljske organizacije, večji delež rezerviran za prostovoljske organizacije. Trenutni 10 % delež namreč nima dejanskega vpliva na delitev sredstev, zato predlagamo 25 % delež.
- Dvig možne višine za pavšalno povračilo stroškov prostovoljcem za uporabo lastne opreme iz 20 % povprečne mesečne plače za januar, na 50 %. To predstavlja približno 200 € po trenutni opredelitvi oz. 500 € po našem predlogu. Prostovoljstvo v športu v veliko panogah namreč predstavlja velik strošek za opremo (plezalna oprema, gorska kolesa ipd.) in z dvigom možnosti višine povračila stroškov, tudi ohranjamo pogoje za delo.
Predlagane spremembe nimajo vpliva na državni proračun, kljub temu pa olajšajo delovanje prostovoljskih organizacij, kar mora biti glavni cilj takšnega področnega zakona. |